zaterdag 4 april 2015

Google for Education

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Google for Education al ruime tijd bestaat, maar vanmiddag was het pas de eerste keer dat ik me er in ging verdiepen. De aanleiding was een tweet van @wytzeniezen waaruit bleek dat hij geslaagd was voor zijn examen van Google Educator.

Wat blijkt? Google for Education biedt een rijke leeromgeving voor iedereen die meer wil leren over Google Apps en hoe je deze in het onderwijs kunt gebruiken! 


Voor bijna elke Google App (zoals Drive, Sites, Gmail, Search, etc.) zijn meerdere trainingen beschikbaar op beginner- en gevorderd niveau. Zo'n training bestaat uit een korte instructietekst en relevante opdrachtjes en video's. Ik ben direct begonnen met de training van Google Maps (willekeurige keuze). Deze hele training bestaat uit tien delen en kost in totaal ongeveer 3 uur.

Ik heb op dit moment nog niet de hele training doorlopen, maar heb al wel een aantal functionaliteiten ontdekt die ik eerst niet kende, zoals het eenvoudig kunnen opmeten van een afstand in Google Maps, de atlasmogelijkheden van Maps Gallery en de prachtige interactieve kaarten en "verhalen" van Street View Treks.

Deze eerste verkenning maakt mij ontzettend nieuwsgierig en enthousiast om me verder te gaan verdiepen in Google for Education! Wanneer ik de hele training van Google Maps heb afgerond, zal ik hier een blogbericht over schrijven. Daarna wil ik waarschijnlijk meer...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten